Leonoor deelt


In

Leonoor deelt

schrijf ik over mijn levenservaringen, onze woongroep Contact & muziek, ons sociaal bewustwordingsproces, muziek, de overstap die we maken naar lichtvoeding, contact met mijn ouders, het overlijden van mijn broer en een jaar later mijn zus, die 11 jaar bij ons heeft gewoond, mijn gedachten over het leven en dood, contact met andere dimensies en vlinders.
We leven in een waanzinnige maatschappij, waar mensen die problemen als slechte voeding, bestrijdingsmiddelen, de afschuwelijke werkingen en gevolgen van medicijnen en vaccinaties bespreekbaar maken, het zwijgen wordt opgelegd en hun leven zelfs niet meer zeker zijn.

Zolang we niet onze twijfels, ervaringen en problemen met elkaar gaan delen kan de macht van geld, bezit, wapens, chemische middelen, voedselindustrie, de farmaceutische industrie, in ons leven heel veel schade aanrichten.

Als we bezig gaan met liefde, delen, mediteren, muziek maken, zingen, openstaan voor andere dimensies, openheid, praten, schrijven, contact met elkaar, ook via internet, zoeken naar andere, nieuwe en oude wegen met elkaar verbinden, natuurlijke manieren van leven, genezen, ons leven een positieve wending geven, komt er liefde, bijzondere ervaringen en wonderen in ons leven.


Ik ben heel dankbaar dat ik dit kan delen met mijn huisgenoten Marthe en Erik. We zijn elke dag dankbaar voor ons prachtige, moeilijke leven en de diepe verbondenheid met elkaar. Op onze website www.contactmuziek.nl kun je veel over onze bijzondere leven lezen, zien en luisteren.


maandag 25 april 2016

Lichtvoeding - onze woongroep, voeding loslaten, meditatie

Het idee van lichtvoeding, dat je kan leven zonder eten en drinken, kwam twee jaar geleden op ons pad via een filmpje van twee mensen, Akahi en Camila, die zich 'breatharian people' noemen en inmiddels twee kinderen hebben. Ik heb het 8 dagen proces met daarin drie dagen niet eten en drinken beschreven in een nieuwsbrief op de pagina lichtvoeding op onze website. www.contactmuziek.nl/lichtvoeding.html

Mijn levensverhaal over mezelf, onze woongroep en hoe het verder gaat met lichtvoeding heb ik beschreven in de nieuwsbrief van afgelopen december. 
http://www.contactmuziek.nl/nieuwsbrief-25-december-2015.pdf

We gaan op dit moment weer door een periode met wel en niet eten heen. Sowieso vind ik rauwe voeding het beste wat er is, en natuurlijk biologisch. Ik zie dat als het proces wat we met elkaar doormaken. Bijzonder om te voelen wat eten met ons doet. Ik vind het erg leuk om sappen te maken. Ik maak zelf ook chocola. We eten nog wat komkommer met tomaat, dat bevalt het beste en dat langzaam afbouwen. 

Hoe we ons voelen, als we eten en niet eten, is een enorme ontdekking. Niet eten brengt me/ons veel meer in contact met mijn/ons lichaam. Eten lijkt het ademen in de weg te zitten. Ik heb sterk het gevoel dat we allemaal zo druk zijn, dat we niet aan (bewust) ademen toekomen, wij ook niet. Door minder/niet te eten, komt er ruimte in je lichaam, maar ook tijd om te mediteren. 

Tot nu toe was mediteren stil zitten. Maar nu voel ik dat mediteren actief zakken is in je lichaam, net als voeding langzaam verteert, zo voel ik dat ik door aandacht te geven aan mijn lichaam en mijn adem, ik steeds lager, dieper in mijn lichaam kan komen. Ik doe geen (ademhalings)oefeningen, daar heb ik een hekel aan, voelt onnatuurlijk. Net als oefeningen, toonladders op een instrument ook heel onnatuurlijk voelen. Ik ben met aandacht bezig en voelen, mijn lichaam, pijn, mijn adem niet forceren, wel de inademing uitstellen, om meer te voelen. Ondertussen steeds lager 'zakken' in mijn lichaam. Dat doen we soms een half uur, soms een uur en soms twee uur, de tijd vliegt als je eenmaal stil zit. We willen leven van licht, kleur, contact, muziek en liefde, zie ook ons verhaal op mijn blogpagina Lichtvoeding.

liefs Leonoor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter: