Leonoor deelt


In

Leonoor deelt

schrijf ik over mijn levenservaringen, onze woongroep Contact & muziek, ons sociaal bewustwordingsproces, muziek, de overstap die we maken naar lichtvoeding, contact met mijn ouders, het overlijden van mijn broer en een jaar later mijn zus, die 11 jaar bij ons heeft gewoond, mijn gedachten over het leven en dood, contact met andere dimensies en vlinders.
We leven in een waanzinnige maatschappij, waar mensen die problemen als slechte voeding, bestrijdingsmiddelen, de afschuwelijke werkingen en gevolgen van medicijnen en vaccinaties bespreekbaar maken, het zwijgen wordt opgelegd en hun leven zelfs niet meer zeker zijn.

Zolang we niet onze twijfels, ervaringen en problemen met elkaar gaan delen kan de macht van geld, bezit, wapens, chemische middelen, voedselindustrie, de farmaceutische industrie, in ons leven heel veel schade aanrichten.

Als we bezig gaan met liefde, delen, mediteren, muziek maken, zingen, openstaan voor andere dimensies, openheid, praten, schrijven, contact met elkaar, ook via internet, zoeken naar andere, nieuwe en oude wegen met elkaar verbinden, natuurlijke manieren van leven, genezen, ons leven een positieve wending geven, komt er liefde, bijzondere ervaringen en wonderen in ons leven.


Ik ben heel dankbaar dat ik dit kan delen met mijn huisgenoten Marthe en Erik. We zijn elke dag dankbaar voor ons prachtige, moeilijke leven en de diepe verbondenheid met elkaar. Op onze website www.contactmuziek.nl kun je veel over onze bijzondere leven lezen, zien en luisteren.


maandag 18 april 2016

Meditatie in plaats van medicatie

mediteren - op de grond zitten, ontspannen en aandacht hebben voor je adem


Wat we ook doen, we komen bijna nooit aan bewust ademen toe.


Wij, de woongroep Contact & muziek, mediteren bijna dagelijks. We zitten op de grond. Ik heb soms mijn benen over elkaar in kleermakerszit, maar meestal mijn voeten op mijn bovenbenen: lotushouding.



Ik doe mijn ogen dicht, richt mijn aandacht op mijn adem en ga op een zachte en rustige manier ontspannen en 'zakken' in mijn lichaam. Ik adem iets in, maar meer uit. Zo maak ik mijn adem dieper en komt er ruimte en soms vanzelf even een diepere inademing. Door meer uit-, dan in te ademen en mee te gaan met mijn uitademen, 'zak' ik steeds verder in mijn lichaam. Ik voel en ontspan mijn lichaam, mijn buik, mijn benen, mijn voeten, mijn schouders, mijn rug, mijn kaken, mijn mond, mijn armen, mijn handen. Als ik ergens pijn voel, ga ik er met mijn aandacht naartoe, terwijl ik doorga met ontspannen. Mijn inademing wordt ruimer en vrijer en de pijn kan verzachten, minder worden en soms ook oplossen. 

Ik stel de inademing uit om meer ruimte te krijgen om te ontspannen. Het voelt als een nieuwe (gevoels)wereld binnengaan, een soort wakkere slaap, met mijn aandacht zo laag mogelijk in mijn buik, rug, heupen, benen en voeten. Mijn lichaam gaat zich van binnenuit ontspannen, waardoor mijn krappe huid weer ruimer voelt. 

Als ik inadem, ga ik door met ontspannen en (bewust) mijn aandacht laag in mijn lichaam houden. Soms laat ik mijn aandacht gaan om te voelen en 'kijken' waar mijn aandacht naartoe gaat, mijn aandacht kan ook op meerdere plekken tegelijkertijd zijn. Ik voel me vrij om mijn eigen ontdekkingen te doen, te voelen, te ervaren wat er gebeurt. Ik onderzoek, ontdek hoe ik wil ademen, wil zitten, wil ontspannen. Soms heb ik geen gedachtes, voel ik alleen mijn lichaam, soms komen er gedachtes, verwerk ik ervaringen of krijg ik nieuwe ideeën. 

Meer uitademen dan inademen geeft ruimte, maakt je adem lager en dieper. Als je met je aandacht en concentratie je in- en uitademing volgt, kom je soms bij een weerstand, als je even iets inademt en doorgaat met uitademen maak je ruimte.

Soms zegt één van ons iets over woorden of beelden, ook van andere plaatsen of tijden, die naar 'boven' komen, contact met andere dimensies. Fijn dat we als we dat willen ook iets kunnen zeggen en delen met elkaar, het niet stil hoeft te zijn. We zijn heel blij dat we hier bijna dagelijks mee bezig mogen zijn.  

Aandacht voor je adem en ontspannen kan je ook doen terwijl je zit, ligt (in bed) of staat, wandelt, fietst, in de trein zit, naar iemand luistert, als je even moet wachten, als je praat, muziek maakt, zingt, telefoneert, achter de computer zit, de afwas doet, wat je maar aan het doen bent.



lieve groeten
Leonoor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter: