Leonoor deelt


In

Leonoor deelt

schrijf ik over mijn levenservaringen, onze woongroep Contact & muziek, ons sociaal bewustwordingsproces, muziek, de overstap die we maken naar lichtvoeding, contact met mijn ouders, het overlijden van mijn broer en een jaar later mijn zus, die 11 jaar bij ons heeft gewoond, mijn gedachten over het leven en dood, contact met andere dimensies en vlinders.
We leven in een waanzinnige maatschappij, waar mensen die problemen als slechte voeding, bestrijdingsmiddelen, de afschuwelijke werkingen en gevolgen van medicijnen en vaccinaties bespreekbaar maken, het zwijgen wordt opgelegd en hun leven zelfs niet meer zeker zijn.

Zolang we niet onze twijfels, ervaringen en problemen met elkaar gaan delen kan de macht van geld, bezit, wapens, chemische middelen, voedselindustrie, de farmaceutische industrie, in ons leven heel veel schade aanrichten.

Als we bezig gaan met liefde, delen, mediteren, muziek maken, zingen, openstaan voor andere dimensies, openheid, praten, schrijven, contact met elkaar, ook via internet, zoeken naar andere, nieuwe en oude wegen met elkaar verbinden, natuurlijke manieren van leven, genezen, ons leven een positieve wending geven, komt er liefde, bijzondere ervaringen en wonderen in ons leven.


Ik ben heel dankbaar dat ik dit kan delen met mijn huisgenoten Marthe en Erik. We zijn elke dag dankbaar voor ons prachtige, moeilijke leven en de diepe verbondenheid met elkaar. Op onze website www.contactmuziek.nl kun je veel over onze bijzondere leven lezen, zien en luisteren.


donderdag 6 oktober 2016

een heel bijzondere muziekmethode met gekleurde noten

                   Air Allemande - oude melodie waar ik een eigen tekst op heb                                                                        gemaakt met een uitleg over boogjes in de muziek

Ik heb een muziekmethode ontwikkeld met gekleurde noten. Het bijzondere is dat in ieder muziekstuk dezelfde noot dezelfde kleur heeft, maar dat dat in een ander muziekstuk weer andere kleuren zijn. Als een noot een vaste kleur heeft gaan kinderen (en volwassenen natuurlijk ook) geen noten maar kleuren 'lezen'. Dan is het geen c, maar bijvoorbeeld rood. Als er dan zwarte noten komen, weten ze niet welke noot het is. 

Door in een ander lied weer andere kleuren te kiezen, komen er nieuwe mooie combinaties en wordt elk muziekstuk prachtig om te zien, niet te vergelijken met de saaie zwarte noten.  

Kinderen (en volwassenen) kunnen zo op een hele bijzondere manier in aanraking komen met muziek en zijn ook heel erg blij met de gekleurde noten. Al heel veel kinderen zijn zo in aanraking gekomen met muziek en hebben een begin kunnen maken met noten leren lezen en samen te spelen op onze zelfgemaakte bamboefluiten van één toon.  

                                                  Leonoor legt Evi vader Jacob uit

Ik zie dit ook als een basis om kinderen met thuisonderwijs te leren lezen, tellen met wortels, te leren rekenen en met appels breuken te leren. Door ook liedjes in andere talen te zingen en de noten te zien, kunnen kinderen ook al vroeg in aanraking komen met andere talen. 

Ieder kind (volwassenen vinden het ook erg leuk!) krijgt een fluit van één toon. Iedereen blaast zijn/haar eigen toon, met elkaar spelen we een lied of melodie. Je hoeft niets te kunnen, alleen samenwerken en naar elkaar luisteren. De klank van de fluiten is zo mooi en uitnodigend dat samenspelen als vanzelf gaat. 


bamboefluiten van één toon

Filmpjes op YouTube van ons zijn te zien op onze website op de muziekpagina: video's bamboefluiten 

Een heel bijzondere ervaring om op een laagdrempelige manier een mooie kwaliteit van muziek te kunnen maken. 

Mijn zus Jeannette tekent de muzieknoten met kleurpotlood. Mensen zien vaak niet dat het getekend is, zo mooi ziet het eruit. 


                                                                      affirmatie dag 7  I accept my creative mastery    
                        
Meer over de gekleurde noten en uitleg is te zien en te lezen op de pagina muziek op onze website www.contactmuziek.nl, als je op deze linken klikt: basis van de muziek en getekende muziek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter: