Leonoor deelt


In

Leonoor deelt

schrijf ik over mijn levenservaringen, onze woongroep Contact & muziek, ons sociaal bewustwordingsproces, muziek, de overstap die we maken naar lichtvoeding, contact met mijn ouders, het overlijden van mijn broer en een jaar later mijn zus, die 11 jaar bij ons heeft gewoond, mijn gedachten over het leven en dood, contact met andere dimensies en vlinders.
We leven in een waanzinnige maatschappij, waar mensen die problemen als slechte voeding, bestrijdingsmiddelen, de afschuwelijke werkingen en gevolgen van medicijnen en vaccinaties bespreekbaar maken, het zwijgen wordt opgelegd en hun leven zelfs niet meer zeker zijn.

Zolang we niet onze twijfels, ervaringen en problemen met elkaar gaan delen kan de macht van geld, bezit, wapens, chemische middelen, voedselindustrie, de farmaceutische industrie, in ons leven heel veel schade aanrichten.

Als we bezig gaan met liefde, delen, mediteren, muziek maken, zingen, openstaan voor andere dimensies, openheid, praten, schrijven, contact met elkaar, ook via internet, zoeken naar andere, nieuwe en oude wegen met elkaar verbinden, natuurlijke manieren van leven, genezen, ons leven een positieve wending geven, komt er liefde, bijzondere ervaringen en wonderen in ons leven.


Ik ben heel dankbaar dat ik dit kan delen met mijn huisgenoten Marthe en Erik. We zijn elke dag dankbaar voor ons prachtige, moeilijke leven en de diepe verbondenheid met elkaar. Op onze website www.contactmuziek.nl kun je veel over onze bijzondere leven lezen, zien en luisteren.


woensdag 6 april 2016

Kinderen spelen te weinig buiten

'kinderen komen minder vaak buiten'

https://yoo.rs/redactie/blog/75-van-de-kinderen-komt-minder-vaak-buiten-dan-gevangenen-1459608536.html

het huis van mijn moeder aan de dijk
Mijn moeder heeft gewoond in Langerak, aan de rivier de Lek, waar je kon zwemmen. Ze hadden een groot terrein om hun huis met fruitbomen, bloemen, rode bessen, witte bessen, kruisbessen, waar wij als kind ook speelden als we met het hele gezin (ouders en vijf kinderen) in de zomervakantie bij mijn oma logeerden. Mijn moeder heeft ons de liefde voor de natuur meegegeven. Ik heb van haar de namen van heel veel planten geleerd.

weiland met fruitbomen en wilgen achter het ouderlijk huis
van mijn moeder in de Alblasserwaard in Zuid-Holland
Misschien wel door het ontbreken van de natuur in mijn jeugd is mijn belangstelling meer gegaan naar contact, gevoelens, emoties, of ouders, volwassenen, leraren en leraressen aardig waren voor elkaar, voor kinderen. Ik had het gevoel als kind dat ik maar weinig kon doen of betekenen en hoorde ook veel te weinig over belangrijke onderwerpen praten, waarom zijn we hier, wat is de bedoeling. Ik wilde weten waarom we wel of niet aardig voor elkaar zijn en wilde meer van volwassenen horen, wat er in het leven gebeurde, wat wel en wat niet belangrijk was.


uitzicht op de lek bij Langerak
filmpje van vogelgeluiden bij de Lek

Een ecodorp als Boekel, www.ecodorpboekel.nl, waar mensen weer eigen huizen bouwen en de natuur om hen heen is, zal zeker een betekenis hebben, omdat ook kinderen en volwassenen meer samen zijn en zullen doen. Dat is wat ik vooral heb gemist als kind, samenwerken met volwassenen.

DKA gebouw - Boekel

De natuur, muziek, duurzaamheid zijn ook heel belangrijk, maar vooral contact, praten. Het beste in elkaar naar boven (willen) halen, elkaar inspireren en ook kritisch durven/mogen zijn, waardoor nieuwe ideeën en nieuwe manier van met elkaar wonen, leren en omgaan ontwikkeld kunnen worden.

Lieve groeten, Leonoor


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter: